קידום ממומן בגוגל

קידום ממומן בגוגל הוא קידום שבו מפרסמים שונים יוצרים מודעות טקסט קצרות ומתחרים בינם לבין עצמם על הזכות להופיע במקום בולט בחלק הממומן של תוצאות החיפוש. התשלום אמנם נעשה רק כאשר גולש לוחץ על המודעות, אך בעת קביעת סדר הצגת התוצאות, נלקח בחשבון גם הסכום אותו מוכן המפרסם לשלם.

הפורמט של המודעות הממומנות הוא בדרך כלל קבוע וכולל שתי שורות טקסט ושורת קישור עם כתובת האתר אליו מועבר הגולש בעת הלחיצה. מכיוון שהמודעות הן בדרך כלל ממוקדות לשרות או מוצר ספציפי, הן מפנות את הגולש לעמוד ייעודי הנקרא גם "עמוד נחיתה". בעמוד הנחיתה יהיה טופס או מספר טלפון בולט שאמורים לגרום לגלוש ליצור קשר עם המפרסם ולהשיג עבורו הפנייה (באנגלית, ליד). ככל שיש יותר לידים למסע פרסום בתקציב נתון, כך נהוג לומר שהקמפיין מוצלח יותר.

היתרון הגדול של פרסום ממומן בגוגל הוא שמפרסם יכול להופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש בחלק הממומן גם אם האתר שלו חדש יחסית. המיקום של המודעה לעומת המודעות האחרות נקבע לפי הנוסחה הבאה:

"ציון האיכות" X המחיר המקסימאלי אותו מוכן המפרסם לשלם = מיקום המודעה
Quality Score x Max CPC = Ad Rank

ציון האיכות נקבע לפי מספר פרמטרים :

ביצועי המודעה בעבר - ככל שיותר אנשים לחצו על המודעות בעבר, כך הציון יעלה. מדד זה נקרא CTR.
איכות דף הנחיתה והתאמתו ומידת הרלוונטיות למילות המפתח שהוגדרו למודעה.
היסטוריה של החשבון כולו וביצועי כלל הקמפיינים שהחשבון משויך אליהם.

נוסחת חישוב מיקום המודעה בגוגל אדוורדס:

מדוע עדיף להשתמש במנהל קמפיינים חיצוני?

מרבית אתרי האינטרנט העושים שימוש בקידום ממומן, שוכרים מנהלי קמפיינים הגובים עמלה מסוימת בנוסף לתקציב הכולל המוקדש למסע הפרסום עצמו. הסיבה היא שעל מנת להוריד את עלויות הפרסום למינימום האפשרי, יש לעקוב אחרי מסעות הפרסום השונים באופן יום יומי ולעיתים גם על בסיס שעתי. מחירי הפרסום בתחום מסוים יכולים להשתנות לפי עונות השנה (נופש וטיסות בחו"ל) או אפילו בחלקים שונים של אותו היום (חיי לילה). ניתן אמנם להגדיר קמפיינים באופן אוטומטי ואפילו לקבוע תקציב יומי, אך מי שעושה שימוש אך ורק באפשרויות האלו, בדרך כלל יימצא את עצמו משלם מחירים גבוהים עבור כל לחיצה ולא יקבל תמורה לכספו, גם אם הוא כביכול חוסך את מחירי העמלות.

האם אפשר לקדם בצורה ממומנת בלבד?
למען ההגינות, יש לציין כי אין לשאלה זו תשובה חד משמעית. ישנם תחומים בהם לגולשים יש נטייה ללחוץ דווקא על המודעות הממומנות, ויש תחומים בהם יש להם נטייה ללחוץ דווקא על התוצאות האורגניות. בגלל חוסר הוודאות, בדרך כלל מקובל לחלק את תקציב הקידום הכולל בין הערוץ האורגני לערוץ הממומן. בצורה זו, לאתר האינטרנט או המוצר שמעוניינים למכור, יש נראות בכל החלקים של תוצאות החיפוש, והסיכוי לפספס לקוחות פוטנציאלים, קטן בצורה משמעותית.
רוצה להתחיל לקבל פניות באתר ממחר לחץ לפרטים >> פרסום בגוגל