באיזו רשת חברתית כדאי להשתמש ומתי

שיווק ברשתות חברתיות

אם אתם רוצים למצות את השימוש ברשתות החברתיות, מהר מאד תגלו שמדובר ביותר מאשר רק לעדכן את הסטאטוס שלכם בפייסבוק או לצייץ איפה אתם ומה אתם עושים. מתי פייסבוק הכי אפקטיבי? מתי עדיף להשתמש בטוויטר או לינקדאין ומה זה גוגל+? ואיך אפשר להשתמש ברשתות הללו על מנת להפוך את עצמכם למומחים בתחומכם?

כל עסק או תחום עשייה שונה ממשנהו, מה שאומר שללקוחות הפוטנציאלים שלכם תתאים יותר במה כזו ולא אחרת, לכן חשוב מאד לזהות איזו היא הרשת החברתית הנכונה להשתמש בה. חשוב להתחבר דרכה אל אותם אנשים באופן אישי ובלתי אמצעי על ידי העלאת מידע וכלים בעלי ערך או טיפים, ובכך, מבלי משים, להפוך לסמכות בתחום שלכם.
לפניכם פרוט האיכויות של כל אחת מהרשתות החברתיות המובילות, כדי לעזור לכם לזהות את זו המתאימה לכם, על מנת שתוכלו להתמקד בקהל היעד שלכם להשגת מטרותיכם.

  • Facebook
נתונים- משתמשים בו מעל 845 מליון איש!! מספר המשתמשים הגבוה ביותר בפייסבוק הוא של בני 21-24 (17.5% גברים ו16.6% נשים) אחריהם בהבדל קטן נמצאים בני 18-20 ואחריהם בני 35-44.
יתרונות- הפלטפורמה אשר הוכיחה עצמה כטובה ביותר ליצירת קשר ברמה האישית.
הנשק הסודי- פייסבוק מציעה לכם יצירת עמוד מיוחד בו תוכלו להכניס את כל המידע על המותג או החברה שלכם, כולל דרכים ליצירת קשר, חדשות, עדכוני סטאטוס, בלוג אישי, תמונות וגם ווידאו.
חסרונות- הניסיון להתחבר עם הרבה מאוד אנשים עשוי לפגוע באמינות של הקשר האישי.

  • Twitter
נתונים- משתמשים בו מעל 500 מליון איש. הנתונים מ-2012 מורים על כך שבכל יום כ- 140 מליון איש מצייצים 340 מליון ציוצים. משתמשים בו כ- 55% נשים לעומת 45% גברים. 42% הם בגילאי 31-49 ואילו 41% בגילאי 18-29.
יתרונות- עדכונים קצרים וענייניים. ניהול שיחות ציוץ על המותג שלכם ואיתור קונים פוטנציאלים.
הנשק הסודי- חברות הענק שעושות בו שימוש, מצליחות לתת שרות לקוחות מיידי לקהל המצייצים העוקב אחריהם. גם אתם יכולים לעשות כך ולהציע שרות לקוחות דרך החשבון שלכם בטוויטר.
מה לעשות?- שילחו קישורים לתוכן שעשוי לעניין את הקהל שלכם. עקבו אחרי "האש-תגס" (#) למילים רלוונטיות. כדאי למצוא עוד אנשים לעקוב אחריהם (Follow) ולגרום לכך שיעקבו אחריכם. הקדישו זמן לשאלות ותשובות ביניכם לבין הקהל שלכם.

  • Linkedin
נתונים- משתמשים בו כ- 150 מליון איש. 51% גברים לעומת 49% נשים.
יתרונות- מאפשר להציג את ההישגים המקצועיים שלכם באופן אישי ושל החברה שלכם בדף נפרד. מאפשר יצירת קשר עם אנשים באותו תחום מקצועי.
הנשק הסודי- ניתן לפתוח קבוצה ולנהל שיחות בהקשר לתחום שלכם כך שתהפכו לסמכות בנושא.
מה לעשות?- לחלוק אינפורמציה רלוונטית עם הקשרים שלך וליצור שיחות בקבוצה שיצרת.

  • Google+
נתונים- משתמשים בו כ- 100 מליון איש, ובכל יום נוספים לו כ- 625,000 משתמשים. 30% נשים למול 69% גברים. סוג המשתמשים: מהנדסים, סטודנטים, מפתחי תוכנה, אנשי שיווק ומעצבי אתרים.
יתרונות- טוב להתחלה של שיחות וצירוף של אנשים על ידי הוספת + ליד שמם.
הנשק סודי- המעגלים (קבוצות). אתם יכולים לארגן את האנשים שלכם בקבוצות ולכוון את ההודעות שלכם לכל קבוצה באופן נפרד.
מה לעשות?- לחלוק אינפורמציה רלוונטית בתחום שלכם. לתת תשובות על שאלות בתחום, לנהל בלוג, ולהזרים עדכונים.