דיוור אלקטרוני – טיפים לדיוור אלקטרוני מוצלח

חברות, עסקים ואנשי שיווק רבים התלבטו ומתלבטים גם היום באשר לדרך היעילה ביותר להגיע לתודעתם של לקוחות פוטנציאליים. שיווק מדלת לדלת, טלמרקטינג, פרסום חוצות, פרסום בכלי התקשורת ומה לא. אחת הדרכים שהפכו למקובלות מאד בעשורים האחרונים היא חלוקת עלונים בדואר וכן דיוור ישיר.

ההתפתחות האדירה באינטרנט והגידול החד במספר הגולשים הביא לפיתוח צורת שיווק חדשה- דיוור אלקטרוני. כלומר, משלוח דואר אלקטרוני לכמות גדולה של אנשים, בתקווה שחלק גדול ככל האפשר מהם יקראו את המסר, וזה יניע חלק מהקוראים לבצע פעולת רכישה או כל פעולה אחרת בעלת משמעות כלכלית. הפצת ניוזלטר היא סוג אחר של דיוור, שמטרתו ליצור קשר מתמשך בין המפיץ לקורא.

המאבק המתמיד בין המפרסמים ללקוחות בכלל ומשתמשי האינטרנט בפרט מתמצה בדברים הבאים: המפרסמים מחפשים כל דרך לחדור לתודעתם של הלקוחות ואלה מצידם מחפשים כל דרך להימנע מחשיפה לפרסום שאינם מעוניינים בו. אפליקציות שונות ומסננים שונים מאפשרים להימנע מצפייה במיילים פרסומיים. מהי, אם כן, הדרך להשיג תוצאות איכותיות מדיוור אלקטרוני? כיצד ניתן לגרום לכך שהדואר שנשלח לא ייזרק אוטומטית לסל האשפה?

טיפים לדיוור אלקטרוני מוצלח:

ראשית - איכותו של המסר: מסר קצר, ברור, מובן ואיכותי עדיף על מסר מפורט, ארוך ומעורפל. המטרה הראשונה היא קודם כל למשוך את הקורא להמשיך ולקרוא. צריך להיות בעל מוח פורה ומקורי כדי למצוא מסרים כאלה. שנית, חייבים להבין ששום מסר לא פונה לכל הקהלים. לכן כדאי לבדל את המסר ולחדד אותו. כך, מי שהדברים מדברים אליו יקרא ומי שלא - לא. ככל שהמסר כללי יותר הוא ייקלט פחות. שלישית, מסר שיווקי צריך להישלח רק לאחר הגדרה ברורה של פלח השוק אליו פונה המסר, הגדרה שיכולה להיעשות על ידי אנשי מקצוע בהתבסס על נתונים סטטיסטיים ברורים אשר יכולים לקשר אדם מסוים לסוג פרסום זה או אחר. ניסיון לבצע הערכה כזו על בסיס אינטואיטיבי לא ינחל לרוב הצלחה. רביעית, רצוי שהמסר יהיה חלק משורת מסרים ושתהייה לו המשכיות. הפצת ניוזלטר, למשל, היא דרך מצוינת לעשות זאת.

דיוור אלקטרוני יכול להיעשות על ידי כל חברה בנפרד או על ידי חברות המתמחות בכל ונותנות שירותי דיוור אלקטרוני כאלה. חשוב לזכור: עיקר הלגיטימיות של הפרסום היא זכותו של הציבור לבחור. אבל אם הציבור יבחר בחברה המפרסמת או לא, תלוי אך ורק באיכות המסר וברמת הקליטות שלו.