כיצד לבחור משרד יחסי ציבור מומלץ?

בחירת משרד יחסי ציבור, היא לא עניין של מה בכך, הרי יש לא מעט חברות אשר מציעות מיתוג וחשיפה מתוחכמת באפיקי פרסום שונים ברשת. אך כאמור, יש לבצע בחירה נכונה- כזאת שתניב לכם פירות ותמתג אתכם בדיוק כפי שאתם רוצים. כיום, עם התפתחות עולם הדיגיטל והרשתות החברתיות, נראה כי יש לא מעט אפיקי פרסום איכותיים, אשר יכולים לסייע רבות לכל חברה בכל עניין המיתוג, אך כמובן שיש לבחור באפיקי פרסום המותאמים לאופי פעילות החברה בצורה ממוקדת ויעילה, על מנת להגיע ישירות לקהל לקוחות פוטנציאלי.

אז בואו נראה מה צריך לדעת לפני שבוחרים משרד יחסי ציבור
שימו לב לתחום ההתמחות של החברה – ישנן לא מעט חברות המציעות יחסי ציבור, חלקן מתמחות בשירותי יחסי ציבור לעורכי דין, הייטק, צרכנות ועוד. חשוב לבחור בחברה אשר מתמחה בתחום שלכם ספציפי ולוודאי כי היא מכירה עיתונאים וכתבים שונים מהתחום שלכם.
בדקו מול מי תהיו בקשר – ישנן חברות אשר מציגות בפגישה הראשונה את מנכ"ל החברה, אך לאחר מכן תתנהלו מול מנהל פרויקטים או עם תקציבאי שאינכם מכירים כלל. לכן, חשוב לבדוק מול מי תעמדו בקשר בתקופת החוזה ובדקו אם יש בניכם כימיה. כמו כן, בדקו אם איש הקשר יהיה זמין עבורכם תמיד וילווה אתכם לאורך כל תקופת ההתקשרות, על מנת שלא יטרטרו אתכם בין אנשים שונים במשרד.
בדקו מהי התכנית האסטרטגית שהחברה מציעה – תכנית אסטרטגית, חייבת להיות זהה לתכנית השיווקית שלכם ועל משרד הפרסום לפעול לפיה. כמובן שיש לבחון היטב את התכנית ולראות עד כמה החברה גמישה עבור שירותים נוספים. מעבר לכך, על החברה להשיג עבורכם דו"ח שנתי או חודשי (לפי בקשתכם) ולהציג את כל הפעולות שנעשו באותה תקופת זמן, אם זה כתבות לעיתונים, באנרים ועוד.
בדקו היכן המשרד מעניק שירות – ישנם משרדי יחסי ציבור בין לאומיים וחלקם עובדים רק עם השוק הישראלי. במידה והנכם זקוקים גם לשירותי יחסי ציבור בחו"ל, בדקו עם אילו חברות המשרד עובד בשיתוף פעולה.
מה לגבי מחירים? יחסי ציבור הם עסק לא זול בכלל, אך עם השגת המטרות הרצויות, שירות זה יכול להשתלם לכם מאוד! לכן, ערכו סקר שוק בין כמה משרדי פרסום ובדקו את השירותים הניתנים. זכרו כי הצעה זולה מידי היא לא פקטור משמעותי, כך שיש לבחון היטב את ניסיון החברה ואת הצלחותיה.