פרסום באינטרנט

פרסום באינטרנט עבור עסקים הוא תחום אשר נחלק למספר ערוצים שיווקים שונים שבסופו של דבר כולם נועדו להזרים לקוחות חדשים אל העסק או לחזק את תדמיתו בעיני גולשים פוטנציאלים. ערוצים אלו נגזרים ממקורות התנועה העיקריים אל עסקים ברשת כיום והם מנועי חיפוש, רשתות חברתיות ואתרי אינטרנט המציגים באנרים או פרסומות.


מנועי חיפוש - הפרסום במנועי חיפוש מתחלק לשניים : קידום אתרים אורגני ופרסום ממומן. קידום אורגני הוא קידום שמתמקד בשיפור מיקומים של אתרים בתוצאות החיפוש הנמדדות לפי רלוונטיות עבור כל ביטוי וביטוי. לעומת זאת, קידום ממומן מתרכז בקידום אתרים דרך פרסומות המופיעות לצד תוצאות החיפוש, בהתאם לביטוי אותן המשתמש הקליד.


בעוד שבקידום אתרים אורגני מבצעים שינויים באתר עצמו או מקשרים אליו מאתרים אחרים, בקידום ממומן מתרכזים בבניית עמודים שיווקים אפקטיביים ובהורדת המחיר עבור לחיצה על המודעות המובילות לאותן עמודים.

רשתות חברתיות - בשנים האחרונות, הפך הפרסום לעסקים בתוך רשתות חברתיות לכלי שיווקי מן המעלה הראשונה. כל עסק יכול לפתוח לעצמו דף ברשת כגון פייסבוק או גוגל פלוס ולאסוף אליו אוהדים או עוקבים אשר יעקבו אחרי הפרסומים של אותו העסק. רשתות חברתיות אלו בדרך כלל מציעות התממשקות לאתר האינטרנט של העסק, כך שניתן להמיר גולשים מן האתר לאוהדים או עוקבים. לאחרונה החלו להציע הרשתות החברתיות גם צורות פרסום משלהן, במסגרתן הן מציעות לגולשים להצטרף ולהפוך לאוהדים של דף מסוים.

עם זאת, ברשתות החברתיות לא הכמות היא שקובעת, אלא האיכות. מסיבה זו, יש צורך לעצב את הדף בצורה מושכת את העין ולעדכן אותו לעיתים קרובות. כאשר לבעל העסק אין זמן או יכולות לעשות זאת בעצמו, הוא בדרך כלל שוכר חברה המבצעת את הפעילות במדיה חברתית עבורו.

פרסום דרך סרטוני וידאו - פרסום דרך סרטוני וידאו מהווה צורת פרסום חדשה יחסית אשר גלומות בה יכולות רבות, אך היא דורשת הכרות עמוקה הן בהפקת סרטונים והן בדרכים השונות בהן ניתן לשלב אותן בתוך אתרי הוידאו. לדוגמה, באתר Youtube אפשר להעלות סרטוני וידאו פרסומיים ללא תשלום (הזדמנות מצוינת עבור עסקים קטנים), אך אפשר גם להצמיד לסרטונים קיימים סרטוני פרסומת בסגנון אלו המופיעים בטלוויזיה. אפשרות אחרת היא למרקר סרטון מסוים כאשר המשתמש גולל בין רשימת סרטונים מסוימת. מידע נוסף קידום סרטונים היוטיוב

ההצלחה של רוב הסרטונים הפרסומיים באתרי הוידאו מבוססת על אלמנטים מפתיעים או יוצאי דופן הגורמים לגולשים לשתף אותם זה עם זה בצורה ויראלית.

פרסום דרך אתרי אינטרנט ותוכניות שותפים - פרסום בתוך אתרי אינטרנט היא למעשה צורת הפרסום הותיקה ביותר ברשת. מלבד גוגל אשר מציגה באתרים השותפים עימה פרסומות הדומות לאלו שאי מציגה בתוצאות החיפוש שלה או באנרים אחרים, קיימות בשוק גם חברות פרסום נוספות המתווכות בין בעלי אתרים למפרסמים על בסיס חלוקת רווחים.

גיוון זה שם המשחק

מרבית בעלי העסקים מוצאים כי לעיתים קרובות ערוץ פרסומי אחד אינו מספיק להם והם נאלצים לשלב בין מספר ערוצי פרסום על מנת למשוך אליהם מספיק לקוחות חדשים כל חודש. החלוקה בין הערוצים השונים תלויה באופי העסק ובתקציבו. לדוגמה, עבור אינסלטור, ערוצי הפרסום הרלוונטיים ביותר הם בדרך כלל מנועי חיפוש וזאת מכיוון שהוא מתבסס בעיקר על לקוחות מזדמנים. לעומת זאת, אתר של חברת מזון גדולה עשוי להשקיע חלק גדול מתקציבו במדיה החברתית על מנת לחזק את התדמית שלו בקרב קהל היעד הרלוונטי, אך להשקיע חלק מהתקציב גם בסרטוני וידאו אשר יציגו את המוצרים החדשים שלו.