בניית קישורים

אין דרך פשוטה יותר להבין את נושא הקישורים מאשר המשפט: אמור לי מי הם חבריך ואומר לך מי אתה...

אחד האלמנטים המרכזיים אותם מנועי החיפוש בוחנים בעת דירוג האתר שלך בתוצאות החיפוש הוא מי וכמה אתרים ("חברים") מקשרים אליך, מדברים עליך, מצביעים עליך.

ההנחה הרווחת היא שאתר הזוכה לקישורים איכותיים ורבים הנו אתר מעניין. אחרת מדוע כולם מפנים אליו?
ככל שחולף הזמן אנו מבינים כי לא כמות הקישורים קובעת אלא איכותם- הקישורים צריכים להיות "טבעיים", כלומר- הגיוניים.

במידה והעסק שלי מוכר צעצועים הגיוני כי האתרים שיקשרו לאתר שלי יהיו אתרים שעניינם בתחום הילדים\צעצועים\מתנות, נושאים מאותה משפחה. אתר של אינסטלאטור המפנה לאתר של צעצועים אינו מזיק אך פחות "איכותי". ואם נחשוב בצורה הגיונית נבין כי אנשים הגולשים באתר של אינסטלאטור כנראה לא חיפשו צעצוע לילד אלא פתרון לסתימה לכן, גם אם יגיעו לאתר שלכם סביר כי יברחו מהר – האתר שלכם לא מספק להם את התשובה שחיפשו וכאן עלול להיגרם לכם נזק בתוצאות החיפוש.

בניית קישורים אינה דבר פשוט כל כך והיא כרוכה במחשבה, יצירת תוכן איכותי ועבודה קשה.
קישור חיצוני= קישור מאתר אחר אל האתר שלכם.
קישור פנימי= קישור בין דפים בתוך האתר שלכם.
קישור יוצא= קישור מהאתר שלכם לאתר אחר.
קישור נכנס= קישור חיצוני או קישור פנימי שמפנה לדף מסויים. כלומר- ספירת הקישורים הנכנסים לדף מסויים באתר כוללת גם קישורים פנימיים וגם קישורים חיצוניים.

כיצד נדע מהו קישור איכותי:

א. קישור מאתר ממשלתי, אתר אוניברסיטה, וויקיפדיה וכד'.
ב. קישור מאתרים חזקים וגדולים- וואלה, Ynet וכד'.
ג. קישור מתוך טקסט רלוונטי לעניינכם – ככל שהתוכן איכותי יותר כך הקישור טוב יותר.
ד. טקסט עוגן "Anchor text" ובעברית: קישור מהביטוי אותו הנכם מעוניינים לקדם.
ה. הדף ממנו יוצא הקישור-
* ככל שהדף קרוב יותר לדף הבית (פחות לחיצות על מנת להגיע אליו- כך הוא חזק יותר ולכן הקישור ממנו יהיה טוב יותר).
* כותרות הדף – כדאי כי הכותרות בדף כולל Meta Title יכלולו את הביטוי אותו הנכם מקדמים.
* כמות הקישורים הנכנסים לדף- ככל שלדף ממנו אתם מוציאים קישור לאתרכם, יהיו יותר קישורים נכנסים כך איכותו עולה.
* כמות קישורים היוצאים מהדף- בדיוק הפוך מהסעיף הקודם...ככל שיהיו פחות קישורים יוצאים מהדף כך הוא טוב יותר עבורכם.

כיצד בפועל בונים קישורים-

1. תגובות בפורומים רלוונטיים לתחומכם- חשוב לציין כי כדאי שהתגובה תהיה עניינית ולא "מתפרצת" לשם הקישור שכן, מנהל הפורום עלול למחוק אותה.
**לפני הוספת התגובה הירשמו לפורום והוסיפי קישור לאתר שלכם.
2. אורח באתרים אחרים- כתיבת מאמרים באתרים, בלוגים או כל מקום אחר ברשת הרלוונטי לתחומכם בתמורה לקישור לאתרכם.
3. עדכון חדשות באתר שלכם – במידה ויש לכם מידע חדשני בתחום הכינו דף באתר עם "הבשורה" ושלחו טיזר לאתרים הגדולים- ככל שתגדילו לחשוב ולהיות יצירתיים כך תזכו ליותר חברים המדברים, מצביעים עליכם.
4. הרשמה לאינדקסים.
5. פרסום מאמרים באתרי מאמרים- נכון, כוחם של אתרים אלו נחלש אך גם "קצת" לא מזיק ולכן, כדאי להוסיף גם מאמרים המקשרים אליכם.

קישורים פנימיים-

חשובים לא פחות מקישורים נכנסים. הכוונה לקישורים בין דפי האתר. קישורים מדף הבית לדפים חשובים באתר, קישורים בין דפים פנימיים באתר ובין דפים פנימיים לדף הבית.
כמו בכל הנקודות שציינתי מתחילת המאמר, גם כאן עניין ההגיון תופס חשיבות מרכזית. הקפידו לבנות מערכת קישורים פנימיים הגיונית- זורמת לגולש באתרכם. אל תפנו את כל הקישורים אל דף הבית ולהפך אל תקשרו מדף הבית לכל הדפים הפנימיים באתר.
חשוב להבין כי תהליך בניית קישורים הוא תהליך ארוך שבעצם לעולם אינו נגמר ...ככל שתהיו יצירתיים יותר ותבנו רשת קישורים איכותית ורחבה יותר כך, עולים הסיכויים כי מנועי החיפוש יתגמלו אתכם בתוצאות החיפוש.