קידום אתר אינטרנט - הכן את אתרך

השנה כבר התחילה והגיע הזמן לתכנן את קידום האתר שלך בשנה זו. הרבה השתנה בשנה שעברה בקידום אתרים (עדכון פנדה כבר אמרנו?) ועדיין, עם כל העבודה שכולנו עושים כדי להכין את האתרים שלנו ולהתאים אותם לכל העדכונים, כדאי לעצור, לקחת נשימה ולעבור על הנקודות הבאות:

מחקר מילות מפתח

מעט מאוד בעלי אתרים מצליחים לקלוע למילות המפתח הרלוונטיות כבר בפעם הראשונה. כדאי ומומלץ לכל בעל אתר לעשות מחקר מילות מפתח לפחות פעם בשנה אם לא יותר, כדי לנסות ולמצוא מילים חדשות רלוונטיות, או לוותר על שימוש במילות מפתח שלא עובדות.

בדקו את הדו"חות של האתר וסמנו לעצמכם מהן המילים שמביאות לכם את התנועה המרובה ביותר, ואם יש באפשרותכם, בדקו מהן המילים שהתנועה שלהם גם הופכת גולשים ללקוחות או לחברים פעילים באתר. שימו לב למילות מפתח שלא היו במחקר הראשוני שלכם ועדיין הן נרשמות על ידי מנועי החיפוש ומביאות לכם תנועה. אפשר לגלות הזדמנויות רבות על ידי מחקר פשוט זה. בנוסף, בדקו האם יש מילים שיש להן נפח חיפוש מאוד גבוה ולכן השתמשתם בהן מלכתחילה, אבל לאורך זמן הן לא הוכיחו את עצמם.

עדכון התוכן

הרבה מאוד אתרים מתרכזים בעדכון התוכן בבלוג שלהם אך ורק למטרות של קידום במנועי חיפוש, הכוונה שלנו כאן, היא לבדיקה של תוכן האתר. האם כל המוצרים שמופיעים באתר שלכם עדיין רלוונטיים? האם התמונות שאתם מציגים הן אכן הטובות ביותר? האם שמות בעלי האתר ונושאי התפקידים מעודכנים?

שווה לקחת את הזמן, לעבור על כל הדפים הבסיסיים באתר שלכם ולוודא שהתוכן המוצע שם לגולשים אכן עדכני ואכן רלוונטי.

העלאת רעיונות

לפעמים קשה לכולנו לחשוב על רעיונות חדשים כדי לכתוב מאמרים רלוונטיים או פוסטים בבלוג שיהיו אכן מעניינים. צרו לעצמכם כבר עכשיו רשימה שתוכל לשרת אתכם במהלך השנה.
המקור הראשון לרשימה צריכים להיות כל מי שמעורב באתר, אנשי שירות הלקוחות יכולים לספר לכם על שאלות שמתקבלות, שכל אחת מהן יכולה להיות בסיס לכתיבת תוכן מעניין מצד אחד ומקדם מצד שני. אפשר גם לשאול את הלקוחות שלכם או המשתמשים שלכם מה מעניין אותם ולתת להם את התוכן בו הם מעוניינים. בנוסף, אתם יכולים לקבל רעיונות אצל המתחרים ולבדוק אתרים דומים בחו"ל.


בדיקת לינקים

שווה לכם לעצור ולבדוק את הלינקים הנכנסים שלכם. עצרו לרגע את בניית הלינקים ובדקו מה יש באמתחתכם כרגע: האם רוב הלינקים מגיעים מאותו סוג של אתרים? האם פיזרתם את הלינקים שלכם בצורה שווה בין סוגים שונים של מקורות? כדאי ורצוי לאזן בין לינקים מאתרי שיתוף חברתי, ללינקים מבלוגים ועוד, כאשר רישומים במדריכים עוזרים, אבל לאורך זמן אינם מספקים את העבודה לבדם.

שימו לב במיוחד ללינקים שקיבלתם בלי שום יצירה שלהם מצדכם, זה יכול לתת לכם רעיונות לקידום בהמשך הדרך.