ניהול מועדון לקוחות בעזרת מערכת דיוור אלקטרוני

רוב העסקים כבר השכילו להבין כי "הלקוח הוא הכל" ובלעדיו אין כל זכות קיום לעסק. לכן הם משקיעים את מירב המאמצים לגיוס לקוחות חדשים ולשימור לקוחות קיימים. הכלים לשיווק יעיל של העסק ולגיוס ולשימור לקוחות הם רבים ומגוונים; כאשר ניהול מועדון לקוחות באמצעות מערכת דיוור אלקטרוני הוא אחד הדרכים היעילות והחסכוניות ביותר למימוש מטרה זו. שימוש במערכת מסוג זה מאפשר לכל עסק להגדיל את כמות הרכישות בעסק באופן משמעותי ולהגיע לפריחה כלכלית.

אתה כבר שייך למועדון לקוחות?

צמד המילים מועדון לקוחות- כבר חדר עמוק לעולם העיסקי וכמעט כל עסק מתחזק בגאווה ובגאון מועדון לקוחות ומועדון חברים. ניהול מועדון לקוחות הוא למעשה מאגר של לקוחות הרשומים כחברים בעסק, עימם העסק מנהל קשר ישיר ושוטף. מועדון לקוחות החל לתפוס תאוצה מאז התפתחות האינטרנט, וארגונים רבים התחיו להבין כי על ידי הוצאה כספית מזערית ביותר הם יכולים להעלות את הכנסותיהם ולחסוך בעלויות השיווק וההפצה. יתרונותיו של ניהול מועדון לקוחות הם רבים ומגוונים: הוא מאפשר לעסק ליצור עם לקוחותיו מערכת יחסים ארוכת טווח, שמבוססת על נאמנות, לקבל את חוות דעתם של הלקוחות על מידת האובייקטיביות של מוצרים שטרם הושקו לשוק וכן לשפר ולשכלל את המוצרים והשירותים שכבר קיימים בארגון.

לא עוד הצבי של הדואר

מערכת דיוור אלקטרוני חדרה לעולם העסקים בסערה, עם העלייה בשימוש באינטרנט ובדואר האלקטרוני. מערכת דיוור אלקטרוני מאפשרת לעסקים לשמור על קשר רציף עם לקוחותיהם ובכך למעשה גם להגדיל את הסיכוי לשמר את הלקוחות הקיימים ולגייס חדשים. בעלי עסקים ואתרים שונים נוהגים להשתמש במערכת דיוור אלקטרוני על ידי שליחת ניוזלטר או הודעות SMS לרשימת התפוצה של לקוחותיהם הקיימים או הפוטנציאליים והם משתמשים בה כדי לעדכן את הלקוחות במוצרים הקיימים ובחידושים השונים המוצעים בחברה.

כידוע, אתר האינטרנט משמש כיום ככלי שיווקי ראשון במעלה, ולכן על כל עסק לעודד ולדרבן את לקוחותיו לבקר באתר שלו באופן תדיר. מערכת דיוור אלקטרוני מאפשרת לעסקים לענות על הצורך הזה והיא חושפת בפני לקוחותיהם תכנים שונים שקשורים לעסקים שלהם. באמצעות מערכת הדואר האלקרוני ניתן גם לשלוח לנמענים כתבות ומאמרים מעניינים, קופונים ומידע על מוצרים ושירותים חדשים ובכך למעשה לחזק את מערכת היחסים עימם. המידע הזה נשלח לרשימת התפוצה באמצעות מערכת דיוור אלקטורנית אינטרנטית ומאובטחת ולכן חשוב ביותר להשתמש כראוי במערכת זו וברשימת התפוצה.

איך מערכת הדיוור האלקטרונית תעשה את העבודה?

כידוע, החוק לדיוור אלקטרוני אינו מתיר לשלוח דואר אלקטרוני ללא הסכמה, ולכן עסקים המבקשים להשתמש במערכת דיוור אלקטרונית נדרשים לנהל אותה בתבונה. חשוב להמנע משגיאות שעשויות להביא לתוצאה הפוכה וחשוב לשלוח את המידע רק ללקוחות שבאמת מעוניינים בכך. בנוסף לזאת, יש להסיר מרשימת התפוצה נמענים שאינם מעוניינים לקבל את הדיוור האלקטרוני ומומלץ שלא להעמיס על תיבות הדואר של הלקוחות יתר על המידה. דיוור אלקטרוני מוצלח ניתן להשיג גם על ידי ניסוח של הודעות אישיות ומעניינות, ניסוח שיסקרן את הלקוח ויעודד אותו לקרוא את המסר.