מיתוג עסקי

מיתוג עסקי לעסקים הוא שם כולל לכל אותן טכניקות ושיטות אשר מאפשרות לעסק לבלוט מעל למתחרים האחרים באותו התחום וליצור בעבורו תדמית ומוניטין חיובי למשך זמן רב. בדרך כלל נהוג לחשוב כי המיתוג מתרכז אך ורק בפן החיצוני עיצובי של העסק, אך לאמתו של דבר, למיתוג ישנם צדדים רבים ומגוונים.


מיתוג חיצוני גרפי - זהו למעשה הצד הפשוט ביותר של המיתוג העסקי אשר בדרך כלל אכן מתרכז ביצירת לוגו, כרטיסי ביקור, ברושורים, קטלוגים, אתרי אינטרנט נוצצים וכו'. המיתוג הגרפי הוא אמנם חשוב למדי, אך אם המוצר או השירות שאותו העסק משווק אינו טוב מספיק, לא ניתן להתבסס אך ורק עליו.

מיתוג באמצעות אתר תדמית - מיתוג לעסקים באמצעות אתר תדמיתי או אפילו חנות וירטואלית יכול להיות אפקטיבי במיוחד כאשר האתר מופיע במיקומים ריאליים במנועי חיפוש. עם זאת, במידה והאתר לא כולל תכנים שיווקים או מקצועיים שנועדו למשוך את תשומת ליבו של הגולש או לשכנע אותו כי מדובר בעסק מוביל בתחומו, הרי שהאתר לא השיג את מטרתו מבחינת חיזוק המיתוג של העסק. 

מיתוג באמצעות הפצת ידע - בעולם של היום, כאשר קל כל כך להעביר ידע מקצה האחד של הגלובוס לקצה השני, לידע ולמקצוענות של העסק יש חלק בלתי נפרד במיתוג שלו. לדוגמה, כאשר אתם קוראים כתבה שאהבתם באתר חדשות מפורסם ובסוף הכתבה מופיע קרדיט לחברה או עסק מסוים, סביר להניח כי תתרשמו מכך שאותו עסק הוא מקצועי בתחומו ובעל ידע רחב. מעבר לכך, הפצת ידע יכולה להתבצע כיום בקלות יתרה גם דרך רשתות חברתיות.
צורה אחרת של הפצת ידע מתרחשת במהלך כנסים מקצועיים, כאשר נציג מטעם העסק או החברה מרצה על נושא ספציפי בו העסק מתמחה ומספק לקהל תובנות חדשות בעלות ערך.

מיתוג יוקרתי - מיתוג איכותי הוא מיתוג המתבסס על תכונות מסוימות במוצר שאין במוצרים אחרים. לדוגמה, נעלי קרוקס המקוריות מותגו באמצעות העובדה שהן היו נוחות מאוד ללבישה ויוצרו מחומר מיוחד ומוגן בפטנט. כל החיקויים של נעלי הקרוקס אמנם נראו כמו המקור, אך התבלו במהירות רבה הרבה יותר.

מיתוג יוקרתי הוא מיתוג יעיל עבור עסקים אשר מציעים מוצר יקר יותר מרוב המתחרים בשוק, אך רוצים לשכנע את הלקוחות כי יש לכך סיבה טובה. כמו כן, מיתוג יוקרתי אינו תמיד מיתוג המיועד לעשירון העליון, אך יש תעשיות מסוימות בהן זהו אכן המצב (לדוגמה, תעשיית הרכב).

מיתוג קהילתי חברתי - שלל הרשתות החברתיות אשר הולכות ותופסות חלק גדול יותר ויותר מנפח הגלישה של אוכלוסיית העולם יכולות להוות כלי מצוין עבור עסקים הרוצים למתג את עצמם בצורה חיובית. לדוגמה, דף עסק אשר יש לו מספר גדול של אוהדים ומרבית הסטאטוסים שבו זוכים לתגובות חיוביות, משדר תדמית חיובית. כמו כן, פרסומות המציגות לגולש חברים שלו בתוך הרשת אשר אוהבים מותג מסוים, מחזקים את אותו המותג מבלי להפריע לרצף הגלישה של הגולש (צורת שיווק הנקראת גם בשם Inbound Marketing).

צורה נוספת של מיתוג חברתי היא באמצעות קשרי נטוורקינג - ככל שלעסק יש יותר קשרים עסקיים עם עסקים אחרים בתחומיו או תחומים משלימים כך המיתוג הפנימי שלו בתוך קהילת העסקים עולה.

השלם גדול מסך חלקיו

כפי שבוודאי הבנתם, על מנת למתג את העסק שלכם בצורה הטובה ביותר, עדיף שלא להתרכז בערוץ מיתוגי בודד, אלא לשלב בין מספר ערוצים מיתוגים אשר משלימים אחד את השני ויוצרים אצל קהל היעד של העסק את התחושה כי העסק נמצא בכל מקום...